Free zone

Како да му помогнете на пријател со самоубиствени мисли

Ако некогаш сте имале пријател кој ви кажал дека имаат самоубиствени намери, тоа може да биде навистина страшно. Може да ве фати страв и да ве остави беспомошни. Не е дека сме учеле како да се справиме со менталните болести, а камоли самоубиствените мисли, на училиште. Како општество, ние бегаме од дискутирање за самоубиство бидејќи тоа прави многу луѓе да се чувствуваат непријатно.

Сепак, треба да отвориме дијалог за да можеме да ги разбиеме стигмите што ги спречуваат луѓето да бараат помош, и така да знаеме што да правиме кога некој е доволно храбар да ви каже дека има самоубивствени мисли, или ако покажуваат знаци на предупредување.

Еве шест совети за тоа како да му помогнете на пријател кој помислил на самоубиство.

Препознајте ги знаците за предупредување

Вашиот пријател можеби не се чувствува пријатно да ви каже директно дека има самоубиствени мисли. Наместо тоа, тие може да кажат други работи како навестувања, или може да забележите промена во нивното однесување.

Според Саманта Б. Стронг, LCSW, ACM-SW, клинички социјален работник за соработници за здравствено однесување во UCLA, некои промени во однесувањето може да вклучат ако вашиот пријател е:

  • Однесувајќи се одеднаш повлечено, асоцијално и не учествувајќи во активности што обично ги сакаат
  • Однесувајќи се многу безнадежно за иднината
  • Однесувајќи се смирено или оптимистички откако доживеа депресивни симптоми. Иако ова изгледа позитивно, Стронг вели дека ова исто така може да биде знак дека размислуваат за самоубиство. „Ова е затоа што некои луѓе ќе почувствуваат чувство на спокојство или дури и слобода откако ќе смислат план како да го завршат својот живот затоа што постои чувство дека ќе бидат ослободени од депресивните симптоми со кои се бореа, ” таа рече.
  • Правење работи што личат на збогување. Според Стронг, тоа може да биде знак дека некој веќе има направено планови за обид за самоубиство ако каже нешто како: „Дали сте бидете сигурни дека моето семејство ќе е добро ако умрам? или „Сакам (вметне важен посед) да биде твое ако нешто ми се случи некогаш“.

Знаењето на овие знаци на предупредување е важно, но клучно е да знаете дека не сте виновни ако ги пропуштите. Луѓето имаат самоубиствени мисли од повеќе причини, и секој е различен.

Не плашете се да поставувате тешки прашања

Ако вашиот пријател ги покажува горенаведените знаци, најдобро е да бидете директни со нив и да не губите време. Стронг препорачува да кажете нешто како: „Дали сте размислувале во последно време да се повредите или да ставите крај на животот?“ Таа вели: „Иако тоа може да изгледа како застрашувачко или „премногу лично“ прашањето може да биде огромно ослободување за некој што ги имал овие мисли, но се плашел да ги каже гласно.“

Ако тие речат да, одете чекор подалеку. Постојат неколку потешки прашања што треба да се постават за да се измери ситуацијата, како што се:

Кога последен пат сте ги имале тие мисли?

Дали сте размислувале како би можеле да го завршите вашиот живот?

Кога размислувавте да го направите ова?

Преземете итна акција ако вашиот пријател има план

Ако вашиот пријател навистина рече дека има план за обид за самоубиство, мора да преземете нешто. Во овој случај, имате работа со итна медицинска помош. Стронг вели дека треба сочувствително да му кажете на вашиот пријател дека треба да одите во Ургентниот центар што е можно побрзо, бидејќи тоа е најбрзиот начин на кој можат да посетат психијатар и да добијат помош. Можете исто така да ги повикате да кажат на возрасен човек ако се под 18 години. Ако одбијат, кажете си на возрасен. Дури и ако имаат над 18 години, добра идеја е да вклучите уште еден возрасен доверлив човек. Не треба да се справувате самостојно со ова.

Треба да ги прашате дали имаат начин да стигнат до болницата и не прашувајте дали би сакале да ги возите таму ако се чувствувате пријатно да го направите тоа и ако сте во можност. Овој едноставен чин на придружба до Ургентниот Центар може да направи голема разлика во нивото на удобност на вашиот пријател.

Ако вашиот пријател одбие да оди на Ургентниот Центар или нема да му каже на возрасен човек дека треба да оди таму, Стронг рече дека една од опциите е да се јавите на вашиот локален телефонски број за неитни случаи, каде што можете да побарате некој обучен за психијатриски итни случаи или кризна интервенција. Сепак, полицијата обично не е соодветно обучена да се справува со итни случаи во менталното здравје, како што се овие. Ова може да ги изложи на ризик луѓето во одредени популации – како Афроамериканците, трансродовите, аутистичните лица и др. Значи, како алтернатива на полицијата, можете да гуглате „тим за психијатриски мобилни реакции“ во вашата област и да видите дали има локален тим. Ако има некој во вашата област, тие можат да испратат експерт за ментално здравје во куќата на вашиот пријател во криза и можат да помогнат да им се помогне.

Охрабрете ги да добијат помош

Стронг вели дека некој мора да добие стручна помош ако има самоубиствени мисли, дури и ако не планира да ја спроведе идејата. „Ова можеби не бара итна помош, но сепак е важно вашиот пријател да побара грижа за менталното здравје за да не стигнат до точка каде што се во психијатриска криза“, вели Стронг.

Нежно можете да му сугерирате на вашиот пријател да закаже состанок со нивниот примарен лекар ако веќе немаат терапевт или психијатар. Или, можете дури и да им помогнете да бараат терапевти или психијатри. Направете список со неколку даватели на услуги, а потоа вашиот пријател може да стапи во контакт со нив.

Не бидете незаинтересиран

Кога помагате некому што доживува самоубиствена идеја, никогаш не треба да ги отфрлате или минимизирате неговите чувства. Ова може да ги направи да се чувствуваат полошо. Стронг вели дека треба да избегнувате да кажувате работи од типот: „Не кажувај такви работи“, „Не грижи се, биди среќен!“ или „На другите луѓе им е многу полошо“. Ваквите изјави можат да го натераат вашиот пријател да се чувствува како да мислите дека нивните чувства не се вистински или валидни. Исто така, може да ги натера да се чувствуваат виновни затоа што ги имаат тие чувства. Наместо тоа, Стронг препорачува да кажете нешто слично на овие редови:

  • Ти не си сам. Се грижам за тебе и тука сум за тебе.
  • Во ред е да се биде тажен. Во ред е да се чувствуваш безнадежно”.
  • Што ти треба од мене сега?

Овие се емпатични, потврдувачки изјави што ги потврдуваат чувствата на вашиот пријател и покажуваат дека сте подготвени да слушате и да помогнете.

  • Што е најважно, осигурете се дека вашиот пријател знае дека е потребно многу храброст да се отворите за овие мисли и дека сте тука за да ги поддржите и да им помогнете, вели Стронг. Емпатијата оди далеку, а твоето пријателство и поддршка може да спасат живот.

Едноставно, бидете тука за нив

Следното големо нешто освен да добиете професионална помош за вашиот пријател е едноставно да бидете тука за нив. Нив им треба пријател сега повеќе од кога било. Прашајте ги што им треба од вас во моментов и кажете им дека сте задоволни да помогнете колку што можете. Дури и само да им дадете до знаење дека сте тука за да се „издуваат“ ако им треба, може да биде голема помош. Ако вашиот пријател има самоубиствени мисли, но нема активен план, прашајте ги дали сакаат друштво, дали можете да ги видите и да донесете гтицки,да гледате филм, што и да го зголеми расположението на вашиот пријател.

Стронг вели: „Твојот пријател можеби е на место каде што нивните депресивни симптоми ги натерале да се чувствуваат како да сакаат да бидат сами, и тоа е во ред, но исто така може да се чувствуваат исплашени од своите мисли и да се чувствуваат како друштвото да ги одржува безбедни“.

Крајно

Да знаете како да му помогнете на пријател не е лесна задача, но само да бидете тука за нив може да помогне. Сепак, треба да запомните дека не треба сами да го поминувате ова.

  • Не плашете се да побарате совет од советници или други возрасни лица ако не сте сигурни што да правите, вели Стронг. Да се има пријател кој е самоубиствен е комплициран, никогаш не треба да се чувствувате како да треба сами да се справувате со сето тоа.

Исто така, откако ќе му помогнете на вашиот пријател, не заборавајте да вежбате грижа за себе, бидејќи треба да се грижите и за себе, особено по ваква ситуација со голем стрес. Исто така, важно е да запомните дека не сте виновни за ниту едно чувство на вашиот пријател – секогаш мора да се заштитите, и ако самоубиствените мисли на вашиот пријател се премногу за да можете да се справите, треба апсолутно да посегнете за помош сами.

Запомнете: вашиот пријател е толку храбар што посегнал за помош, а вие сте толку храбри и љубезни што им помагате.

Напиши коментар