Free zone

Дури и не го јадевме до неодамна, каква штета! Докажано е дека ова овошје ги регулира ненадејните скокови на шеќерот во крвта.

Јадењето на оваа храна може да помогне во намалувањето на скоковите на шеќерот во крвта

Јадењето само едно авокадо дневно може да помогне во намалувањето на скоковите на шеќерот во крвта и потенцијално да го намали ризикот од хронични заболувања, вклучувајќи дијабетес и одредени видови на рак, според ново истражување објавено во списанието „Тековни случувања во исхраната“, кое откри дека луѓето кои јаделе авокадо дневно имале значително пониски гликемиски оптоварувања.

Гликемиското оптоварување мери колку храната влијае на нивото на шеќер во крвта, земајќи ги предвид и видот и количината на консумирани јаглехидрати. Претходните студии ги поврзаа диетите со пониски гликемиски оптоварувања со намален ризик од дијабетес тип 2, некои видови на рак и вкупна смртност, објави Express.co.uk.

Анализирани податоци од речиси илјада возрасни
Научниците анализирале податоци од 961 возрасни кои учествувале во шестмесечното испитување „Навика диета и авокадо“. Испитаниците, сите над 25 години и со зголемен обем на половината, биле поделени во две групи. Едната група требало да јаде едно големо авокадо дневно, додека контролната група продолжила со својата вообичаена исхрана и ѝ било дозволено да јаде максимум две авокада месечно.

Покрај оваа состојба, од испитаниците се барало да ги одржуваат своите вообичаени навики во исхраната и начин на живот за време на студијата. За да ја проценат својата исхрана, истражувачите собрале податоци користејќи три одделни 24-часовни потсетувања за храна и ги пресметале просечните вредности на гликемискиот индекс и гликемиското оптоварување за секој испитаник.

Богато со растителни влакна и здрави масти
Резултатите покажале дека луѓето кои јаделе авокадо дневно имале значително помало гликемиско оптоварување на нивната исхрана во споредба со контролната група. Експертите веруваат дека овие наоди може да се објаснат со специфичниот нутритивен профил на авокадото.

Истражувачите веруваат дека ефектот делумно се должи на високата содржина на растителни влакна и здрави масти. Влакната го забавуваат варењето на храната и помагаат во регулирањето на шеќерот во крвта, додека мононезаситените масти можат да придонесат за подобро метаболичко здравје.

Емили Ланц, нутриционист на докторат на UTMB, која не била вклучена во студијата, забележала дека „јадењето едно авокадо дневно го намалува вкупното гликемиско оптоварување“ на исхраната на испитаниците. Карен З. Берг, регистриран диететичар, се согласува.

„Авокадото е храна богата со хранливи материи со бројни здравствени придобивки. Има висока содржина на калории, мононезаситени масти и растителни влакна. Авокадото е многу заситувачко, па кога луѓето јадат повеќе од него, веројатно ќе јадат помалку друга храна што можеби не е толку здрава. Тоа може да биде причината зошто оваа студија имаше толку позитивни резултати“, изјави таа за Medical News Today.

Ограничувања на студијата
И покрај охрабрувачките наоди, истражувачите предупредуваат да не се извлекуваат премногу широки заклучоци од нив. Примерокот не беше целосно репрезентативен за општата популација: околу 73 проценти од учесниците беа жени, околу половина беа белци и сите беа со прекумерна тежина или дебели.

Студијата, исто така, се потпираше на самопријавени податоци за исхраната, метод кој е предмет на пристрасност и неточност на потсетувањето. Студијата беше финансирана и од Одборот за авокадо Хас, но авторите рекоа дека организацијата немала никаква улога во собирањето податоци, анализата или подготовката на ракописи.

Ланц, исто така, нагласи дека доказите што ја поврзуваат диетата со ниско гликемиско оптоварување со долгорочните здравствени резултати сè уште не се доволно силни за да го оправдаат нејзиното вклучување во националните упатства за исхрана.

Авокадото како дел од балансирана исхрана
Затоа, експертите за исхрана препорачуваат авокадото да биде вклучено во балансирана исхрана, наместо да се гледа како самостојно решение за превенција на болести. Секој што размислува да го зголеми внесот на авокадо, се советува да се консултира со регистриран диететичар или здравствен професионалец за да се осигури дека оваа храна одговара на неговите нутритивни потреби и здравствени цели.

Write A Comment